15% DISKAUN untuk SEMUA PRODUK!


15% DISKAUN untuk SEMUA PRODUK!

PROMOSI! PROMOSI! PROMOSI! PROMOSI! PROMOSI!

SLIMMING SET : XLIM CAFE & CLEANSE rm166 SHJ!

Tuesday, May 17, 2011

APA ITU ENZIM? PENTINGKAH ENZIM??

100 FIT @ MINUMAN PELANGSINGAN ENZIM BUAHAN DLM JUS MARKISAR

Apakah enzim dan kepentingannya?

Enzim boleh didapati di semua flora dan fauna. Enzim  tersebut dapat membantu dalam penumbuhan sel baru, menggalakkan metabolisma, mengawal pengambilan tenaga dan sebagainya. Jika seseorang kekurangan enzim, maka makanan tidak dapat dicerna dan dihidrolisis dengan sempurna dan menyebabkan gangguan dari segi metabolisma, pencernaan, penyerapan dan perkumuhan. Ahli terapi dari Amerika Syarikat, Dr. Humbert Santillo menyatakan bahawa kepentingan enzim dapat difahami melalui analogi iaitu protein (tubuh badan) diumpamakan sebagai lampu manakala enzim diumpamakan sebagai arus elektrik. Lampu hanya dapat menyala dengan adanya arus elektrik. Oleh sedemikian, langkah penjagaan kesihatan adalah perlu untuk memastikan enzim tubuh badan kita sentiasa mencukupi.

 Sesungguhnya, tubuh manusia mempunyai jumlah potensi enzim yang terhad. Jika kita mempercepatkan penggunaan potensi enzim, maka kehidupan kita akan terancam.

Ekoran daripada peningkatan usia, rembesan enzim daripada tubuh badan kita akan berkurangan sehingga tidak dapat memenuhi keperluan metabolisma badan, maka kita akan menghadapi kematian.


Bagaimanakah caranya untuk menjimatkan penggunaan enzim?

Pengambilan enzim daripada sumber luaran seperti pengambilan makanan mentah atau pengambilan enzim tambahan adalah penting untuk menambah kandungan enzim di dalam tubuh badan kita. Walau bagaimanapun, pengambilan makanan mentah kurang praktikal kerana memerlukan lebih masa di samping kita perlu mengambil kira kebersihan makanan tersebut. Alternatif yang paling selamat, cepat dan berkesan dengan mengambil enzim tambahan. Dengan ini, kita dapat menjaga kesihatan dengan melambatkan penggunaan enzim tubuh di samping mempercepatkan proses metabolisma.


GoodMorning® 100 FIT adalah minuman rehidrasi bertenaga dengan buah markisa dan laktobasilus. Ia dapat menambah kandungan enzim tubuh badan dan melangsingkan tubuh badan secara semula jadi di samping memberi tenaga seharian kepada kita.

Bahan Utama GoodMorning® 100 FIT:

Buah Markisa

Kaya dengan nutrisi, dapat melegakan keletihan, menurunkan tekanan darah dan lemak badan serta baik untuk kecantikan kulit.

Campuran Enzim

Menambah kandungan enzim, regulasi fungsi badan dan membakar lemak.

L-karnitin
Menukarkan lemak badan kepada tenaga untuk penggunaan tubuh badan.

Serabut Gandum

Membekalkan serat, memberi rasa kekenyangan, menstabilkan glukosa darah, menurunkan kolesterol dan mencegah penyakit jantung.  
Serat Jagung Larut Air dan Serbuk Bayam
Detokfikasi darah dan mencegah sembelit.

Vitamin C
Kaya dengan 1,000mg Vitamin C dan antioksidan yang dapat menguatkan sistem imuniti.


Ekstrak Manggis
Mengandungi xanthone, sejenis antioksidan dan agen anti-inflamasi.


Campuran Vitamin dan Mineral
Memenuhi keperluan tubuh badan dan regulasi kadar metabolisma dan respon biologi tubuh badan bagi memastikan semua organ berfungsi secara optimum


Laktobasilus
Meningkatkan kandungan bakteria baik dan menghambat pertumbuhan bakteria berbahaya bagi meningkatkan sistem imuniti, menguatkan pencernaan dan penyerapan serta mencegah sembelit.

Kebaikan Utama GoodMorning® 100 FIT:

  • Pelansingan Enzimatik
  • Detokfikasi
  • Menguatkan sistem keimunan
  • Antioxidan, anti-penuaan dan anti-inflamasi
  • Meningkatkan peredaran darah dan kadar metabolisma
  • Mengawal tahap glukosa darah, tekanan darah dan kolesterol
  • Membekalkan nutrisi dan tenaga untuk kesihatan optimum


Cara Pengambilan GoodMorning® 100 FIT:
1 paket setiap hari. Untuk tenaga maksimum, minum semasa aktiviti fizikal atau minum sebagai minuman pengganti cairan.  Goncang dengan 500ml air suhu bilik atau air sejuk. Boleh diminum sepanjang hari. Goncang sebelum minum.

No comments:

Post a Comment